5 løpstips for nybegynnere


Som nybegynner må du være klar over visse fremgangsmåter for å få deg til å løpe effektivt. Disse vandringstipsene fra nybegynnere vil hjelpe deg å bygge fart og utholdenhet, og hjelpe deg med å unngå skader. Les denne artikkelen for å lære mer om løping.

Etter at du bestemmer deg for å begynne å gå, må du kjøre tips for nybegynnere. Du kan tro at løping er like enkelt som å sette en fot foran en annen. Men det skjedde ikke. Som nybegynner må du være klar over visse fremgangsmåter for å få deg til å løpe effektivt. Dette vil hjelpe deg med å bygge opp din hastighet, øke utholdenheten og hjelpe deg med å unngå skader.

Det er aldri for sent å begynne å løpe. Uansett alder, er det bra å gå. Dette er bra for helsen din, og det vil gjøre deg i form. I tillegg til fysiske fordeler, vil løping også forbedre din mentale helse. Du vil kunne øke konsentrasjonen når du fokuserer på løpeturen. Når du har blitt vant til det, vil du også synes det er veldig beroligende.

Løpetips for nybegynnere # 1: besøk lege

Før du begynner på en nybegynner som kjører programmet, må du sørge for at du besøker legen din.

Løpetips for nybegynnere # 2: Bruk løpende programmer

Å kjøre et program for nybegynnere vil lære deg alt det grunnleggende du trenger å vite om løping. Mange nybegynnere løper for mye for fort. Som et resultat stoppet de på grunn av skade. Ved å følge visse programmer vil du kunne forbedre kondisjonen din, gå ned i vekt og unngå skader helt.

Løpetips for nybegynnere # 3: start med å kjøre / kjøre programmet

Start programmet som kjører sakte. Det er viktig å ikke forhaste seg. Begynn sakte med å gjøre en kombinasjon av å gå og gå. Dette vil hjelpe kroppen din til å tilpasse seg gang. Øk kjørelengden din trygt, og forhindre at den blir skadet. Du vil til slutt øke hastigheten og utholdenheten.

Løpetips for nybegynnere # 4: Lytt til kroppen din

Som løper er det helt normalt å oppleve smerter i kroppen og kroppen etterpå. Imidlertid, når du føler deg svimmel, opplever smerter i brystet, ryggen eller benområdet under eller etter du løper, må du straks slutte å gå og hvile. Kontakt legen din hvis du fortsetter å oppleve denne typen smerter.

Lytt til kroppen din for å unngå skader og andre helsefarer.

Løpetips for nybegynnere # 5: sett deg mål

Sett realistiske kortsiktige og langsiktige mål for å holde deg motivert. Du kan ta sikte på å løpe minst tre ganger i uken, miste 5 pund på tre måneder, eller kanskje øke kjørelengden fra 1 km til 3 km i flere uker. Du vil føle deg veldig fornøyd når du når dine mål.

Disse vandringstipsene for nybegynnere vil hjelpe deg å gjøre det trygt og effektivt. Så følg disse tipsene og få det beste ut av vandreopplevelsen din!

Leave a Comment